جدیدترین مقالات
محمدحسین کرمی
23 دسامبر 2022
محمدحسین کرمی
18 اکتبر 2022
محمدحسین کرمی
10 سپتامبر 2022
نصب دوربین مداربسته

فهرست مطالب

نصب دوربین مداربسته

قبل از نصب دوربین مدار بسته باید اشاره کنیم که خرید دوربینی مدار بسته مهم‌ترین کاری است که برای عملکرد صحیح سیستم امنیتی باید صورت بگیرد. نصب این دوربین هم نقش بسزایی در عملکرد آن دارد و اهمیت آن بسیار بالا است. بنابراین اگر بهترین دوربین را هم بخرید و بلد نباشید آن را بر اساس استانداردهای لازم نصب کنید، انتظار شما از عملکرد آن، پتانسیل سیستم و قابلیت‌هایی که دارد، به درستی برآورد نمی‌شود. قبل از هر چیزی بهتر است بدانید که یک فرد متخصص و ماهر باید دوربین مدار بسته را نصب کند.

اما اگر خودتان اطلاعات جامعی دارید و سطح توانایی خودتان را ارزیابی کرده‌اید و می‌دانید دوربین خود را متناسب با دستگاه و تجهیزات نصب کنید و استانداردهای لازم را بلدید، می‌توانید که در جهت نصب آن اقدام نمایید. اما پیشنهاد ما این است که یک نصاب حرفه‌ای را صدا بزنید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن و به شکل درستی دوربین مدار بسته را نصب کند. اگر چه این ممکن است هزینه شما را بیشتر کند اما ارزشش را دارد.

نصب دوربین مداربسته

اقدامات قبل از نصب دوربین مدار بسته

🔶 در وهله اول؛ اولین گامی که قرار است بردارید ارزیابی محل نصب دوربین مدار بسته است. باید بدانید چه مکانی برای نصب آن مناسب و آیا شرایط نصب را دارد یا خیر! حال باید سیم کشی‌های لازم را انجام دهید و سپس در آن محل تعیین شده یک حفره را ایجاد کنید.

🔶 فکر ایجاد یک حفره روی دیوار شاید کمی آزار دهنده باشد اما جای نگرانی وجود ندارد چون با به کار گیری تجهیزات مختلف این حفره پوشانده می‌شود و قابل دیدن نیست. برای مثال تجهیزاتی همچون داکت، لوله، سینی کابل و… استفاده می‌شوند و سپس با عبور دادن سیم‌ها از آن‌ها زیر نما، دو پوش، کناف، سیم کشی‌های زیر زمینی و سقف‌های کاذب و… این حفره دیده نمی‌شود.

مشاهده و خرید انواع سوئیچینگ آداپتور در فروشگاه بتاترانس


🔶 البته باید اشاره کنیم در بسیاری از سیستم‌های امنیتی دوربین‌های مدار بسته به شکل بی‌سیم تولید می‌شوند. این بی‌سیم بودن دوربین‌ها باعث می‌شود که نصب آن‌ها در فضاهای کوچک و کم بسیار راحت‌تر و سهل‌تر صورت بگیرد.

🔶 سعی کنید دوربین مدار بسته را در فضاهای داخلی همچون اتاق پذیرایی، اتاق‌ها، لابی، اتاق نگهبان و… نصب کنید. یا پنجره‌هایی که رو به خیابان هستند می‌توانند محل مناسبی برای نصب این دوربین‌ها باشند.

اقدامات قبل از نصب دوربین مدار بسته

انتخاب زاویه و ارتفاع مناسب برای نصب دوربین

🔶 بهترین زاویه‌ای که برای نصب دوربین مدار بسته وجود دارد در اتاق‌ها آن هم گوشه‌ای از دیوار خواهد بود و سپس آن را به سقف متصل نمایید. در نصب دوربین مدار بسته باید این نکته را در نظر داشته باشید که تمام ورودی و خروجی اتاق‌ها در دید دوربین باشند و تماما پوشش دهی شوند.

🔶 بایستی دوربین‌های مدار بسته به یک پریز برقی یا منبع برقی نزدیک باشند در این صورت است که به انرژی الکتریکی دسترسی آسانی دارد.

🔶 نکته بعدی در رابطه با نصب این دوربین در محیط‌های بیرونی است. یعنی اگر می‌خواهید دوربین مدار بسته را در محیط بیرون ساختمان نصب کنید باید به ارتفاع آن توجه کنید. ارتفاع در نظر گرفته شده برای این دوربین بیشتر از سه متر باشد تا افراد به راحتی به آن دسترسی پیدا نکنند و نتوانند به آن آسیبی بزنند.

🔶 دوربین بایستی که روی دیوار نصب شود، در هنگام خرید به شما لنت چسبنده داده می‌شود اما پیشنهاد می‌کنیم که دوربین را به دیوار پیچ کنید که مطمئن‌تر است.

🔶 نکته‌ی دیگری که وجود دارد این است که از کابل‌های ترکیبی استفاده کنید. این کابل‌ها رایج‌ترین کابل برای دوربین مدار بسته هستند که دارای دو رشته سیم هستند. یک رشته سیم آن برای برق است و دیگری هم برای تصویر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

خرید و نصب آداپتور مناسب برای دوربین مدار بسته

قبل از خرید و نصب دوربین مدار بسته به همراه آن‌ها یک آداپتور برقی هم ارسال می‌شود. با استفاده از این آداپتور سوئیچینگ می‌توان که دوربین را به پریز برق‌های معمولی نصب کرد. یعنی تنها بایستی یک سر آن را به بخشی پشتی دوربین وصل کرده و سر دیگر را به پریز برق متصل نمایید. اگر آداپتوری به همراه دوربین به شما داده نشد یا این که آداپتور ارسال شده شکسته بود باید با مکانی که دوربین را از آن‌ها خریداری کرده‌اید تماس حاصل کنید که مشکل را رفع کنند.

برای این که این چنین مشکلاتی به وجود نیاید پیشنهاد می‌کنیم که خرید دوربین‌های مدار بسته را از فروشگاه‌های اینترنتی معتبری انجام دهید. این فروشگاه‌ها از کیفیت ساخت و عملکرد دوربین‌های خود مطمئن هستند به همین دلیل برای آن‌ها ضمانت نامه در نظر می‌گیرند. خرید از فروشگاه اینترنتی بتاترانس پیشنهاد ما است؛ تمام محصولات این فروشگاه من جمله دوربین‌های مدار بسته از کیفیت فوق العاده‌ای برخودار هستند و عملکرد آن‌ها مثال زدنی است.

سیم کشی دوربین مدار بسته

سیم کشی دوربین مدار بسته

یکی از مهم‌ترین قسمت‌هایی که در نصب دوربین مدار بسته وجود دارد سیم کشی دوربین است. برای انجام سیم کشی این دوربین‌ها باید برنامه‌ای در دست داشته باشید چون هدف استفاده از کمترین مقدار سیم است. به هر اندازه‌ای که برای رسیدن به نتیجه‌ای مناسب از سیم کمی استفاده کنید، بهتر خواهد بود. در واقع سیم‌های استفاده شده بر حسب استاندارد نباید مقدار مشخص شده بیشتر باشد. اگر بیشتر شود با ضعیف شدن سیگنال‌ها و موج‌های تصویر ارائه شده روبه‌رو خواهید شد.

حتی با افت کیفیت مواجه می‌شود و این باب میل کسی نخواهد بود. در حقیقت سیم‌هایی که انتقال امواج ویدیویی و سیگنالرا بر عهده دارند به هیچ عنوان نباید از کنار کابل‌های جریان الکتریکی بالا عبور شود. البته بین آن‌ها حداقل فاصله‌ای در نظر گرفته شده باید ۱۲ سانتی‌متر باشد. در واقع برای هر دوربین حداکثر طول هر کابل ۴۰۰ متر است و از این مقدار نباید تجاوز کند.

سخن نهایی

در نهایت توصیه می‌کنیم که برای نصب دوربین مدار بسته آن هم برای انتقال تصاویر بایستی از بهترین کابل‌ها با بهترین کیفیت استفاده شود. در این مطلب سعی کردیم که نکات مهمی در رابطه با این دوربین‌ها و نصب آن‌ها ارائه دهیم. امیدوارم از خواندن این مطلب به اطلاعات کافی رسیده باشید؛ می‌توانید نظرات و پیشنهادات خود را برای بتاترانس کامنت کنید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن به شما پاسخ داده شود و به جواب سوالات خود برسید.

تاریخ انتشار 1401/07/26

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *