جدیدترین مقالات
محمدحسین کرمی
23 دسامبر 2022
محمدحسین کرمی
18 اکتبر 2022
محمدحسین کرمی
10 سپتامبر 2022
تفاوت آداپتور سوئیچینگ با ترانس

فهرست مطالب

تفاوت آداپتور سوئیچینگ با ترانس

قبل از بررسی تفاوت آداپتور سوئیچینگ با ترانس لازم است که آشنایی مختصری با هر کدام از آن‌ها داشته باشید و پس از آن به تفاوت بین آن‌ها پی خواهید برد. در ادامه به بررسی سوئیچینگ آداپتور و ترانس می‌پردازیم و سپس آن‌ها را مقایسه می‌کنیم؛ با ما همراه باشید.

آداپتور سوئیچینگ

معمولاً یک یا چند پارامتر را از توان تامین شده به نوع پارامتر و سطح مورد نیاز یک بار یا مدار متصل تبدیل می‌کنند. آداپتور منبع تغذیه امکان استفاده از منبع تغذیه‌ای را فراهم می‌کند که خروجی آن به طور خاص برای ورودی مورد استفاده طراحی نشده است. در رابطه با کاربرد سوئیچینگ آداپتور بایستی بگوییم منابع عمدتاً در سیستم‌های دیجیتال مختلفی استفاده می‌شوند که از جمله آن‌ها می‌توان به تجهیزات صوتی، شارژرهای تلفن همراه، دستگاه‌های مخابراتی، تجهیزات محاسباتی، دستگاه‌های تست پزشکی، تجهیزات جوش قوس الکتریکی و شارژرهای خودرو و… اشاره کرد. به طور خلاصه یک آداپتور، جریان‌های الکتریکی (AC) را دریافت کرده توسط پریز برق آن را به جریان متناوب کمتری تبدیل می‌کند که یک دستگاه الکترونیکی می‌تواند به خوبی از آن استفاده کند. اساسا سیم پیچ دوم، میدان الکتریکی تازه ایجاد شده را به جریان الکتریکی متناوب کوچک‌تری تبدیل می‌کند. گفتنی است که منبع تغذیه سوئیچینگ نوعی منبع تغذیه است که از تکنولوژی مدرن الکترونیک قدرت برای کنترل نسبت زمان روشن و خاموش شدن کلید استفاده می‌کند و ولتاژ خروجی را ثابت نگه می‌دارد. لازم به ذکر است این محصول در مدل‌های مختلفی روانه بازار می‌شود که یکی از آن‌ها سوئیچینگ آداپتور ۲۴ ولت است.

آداپتور سوئیچینگ
فروشگاه صنعتی بتاترانس
فروشگاه صنعتی بتاترانس

فروشگاه صنعتی بتاترانس عرضه کننده انواع تجهیزات صنعتی با بالاترنی کیفیت و بهترین قیمت در لاله زار تهران 

ترانس

ترانسفورماتور، دستگاهی است که انرژی الکتریکی را از یک مدار جریان متناوب به یک یا چند مدار دیگر منتقل می‌کند و ولتاژ را یا افزایش می‌دهد یا کاهش می‌دهد. ترانسفورماتورها برای اهداف بسیار متفاوتی استفاده می‌شوند. به عنوان مثال، برای کاهش ولتاژ مدارهای برق معمولی برای کار با دستگاه‌های ولتاژ پایین، مانند زنگ درها و قطارهای الکتریکی اسباب بازی، و افزایش ولتاژ از ژنراتورهای الکتریکی به طوری که توان الکتریکی را بتوان در فواصل طولانی منتقل کرد. ترانسفورماتورها ولتاژ را از طریق القای الکترومغناطیسی تغییر می‌دهند. به عنوان مثال، با ایجاد و فروپاشی خطوط مغناطیسی نیرو با تغییرات جریان عبوری از سیم پیچ اولیه، جریان در سیم پیچ دیگری به نام سیم پیچ ثانویه القا می‌شود. ولتاژ ثانویه با ضرب ولتاژ اولیه در نسبت تعداد دور سیم پیچ ثانویه به تعداد دور سیم پیچ اولیه محاسبه می‌شود، کمیتی که به آن نسبت چرخش می‌گویند. ترانسفورماتورهای هسته هوا برای انتقال جریان‌های فرکانس رادیویی (یعنی جریان‌های مورد استفاده برای انتقال رادیویی) طراحی شده‌اند.
لازم به ذکر است سوئیچینگ آداپتور ۱۲ ولت یک نمونه دیگر از آداپتورهای سوئیچینگ است که می‌توانید مطابق نیاز آن را تهیه کنید؛ قیمت در نظر گرفته شده برای آن به نسبت کیفیتی آن بسیار مناسب است.

ترانس

تفاوت آداپتور سوئیچینگ با ترانس

در واقع پس از آشنایی با ترانس و آداپتور سوئیچینگ حال بایستی که تفاوت آداپتور سوئیچینگ با ترانس را بررسی کنیم:
در حقیقت در صورت استفاده از ترانس‌ها با افزایش و کاهش برق شهری، ولتاژ خروجی زیاد می‌شود که تا حدود با رگلاتورها برطرف می‌شود. ترانس‌ها به نسبت سوئیچینگ‌ها از حجم بسیار بزرگ‌تری دارند و در نهایت وزن آن هم بیشتر خواهد بود. زمانی که ترانس‌ها در حالت بدون بار هستند بیش از حد گرم می‌شوند و این یک عیب است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت. راندمان ترانس به نسبت سوئیچینگ آداپتور به مراتب بالاتر و بیشتر است و ریپل ولتاژ آن هم زیادتر خواهد بود. گفتنی است در صورتی که بخواهیم از نظر تلفات آن‌ها را بررسی کنیم به این نتیجه می‌رسیم که ترانس تلفات بسیار بیشتری از منبع تغذیه سوئیچینگ دارد. در نهایت بهتر است بگوییم که یک دلیل مهم‌عدم استفاده از ترانس‌ها ابعاد بزرگ آن است که منجر می‌شود فضای بسیار زیادی اشغال شود. اما در عین حال سوئیچینگ‌های آداپتور فضای کمتری را اشغال می‌کنند و راندمان بسیار بالاتری دارند و قیمت آن‌ها به مراتب کمتر است؛ ناگفته نماند که وزن سبکی هم دارند و تلفات خیلی کمی هم دارند.

سخن نهایی
در این مطلب به بررسی تفاوت آداپتور سوئیچینگ با ترانس پرداختیم؛ هر کدام از آن‌ها را به صورت تخصصی بررسی کردیم. می‌توانید که ترانس‌ها و آداپتورهای سوئیچینگ را با کیفیتی عالی از فروشگاه اینترنتی بتاترانس تهیه کنید و در نهایت نظرات خود را برای ما کامنت کنید.

نوشته شده در تاریخ 1401/02/16

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *