جدیدترین مقالات
محمدحسین کرمی
23 دسامبر 2022
محمدحسین کرمی
18 اکتبر 2022
محمدحسین کرمی
10 سپتامبر 2022
لوله فلکسیبل الاستومری چیست

فهرست مطالب

لوله فلکسیبل الاستومری چیست؟

لازم به ذکر است که لوله فلکسیبل الاستومری نسل جدیدی از لوله‌های عایق‌دار هستند که با استفاده از آن‌ها تمام مشکلاتی که به عایق‌بندی با پشم و شیشه و یا لوله‌های فلزی عادی وجود دارد را رفع کرده است. در مراکز بزرگ گرما و سرما، نشت هوا، صدای زیاد در مسیر انتقال هوا از جمله مشکلات رایج است که با استفاده از این لوله‌ها تماما رفع شده‌اند. وجود این لوله‌ها را در زمینه‌های مختلفی همچون صنعت، ساخت و ساز، نظامی وغیره به وفور مشاهده می‌شود. البته با توجه به ویژگی‌های خاصی که دارند در تمام صنایع مورد توجه همه قرار گرفته‌اند.

لوله فلکسیبل یک نوع کانال انتقال هوا است که مدت زیادی نیست در سیستم‌های تهویه مطبوع استفاده می‌شود اما در این مدت کوتاه پیشرفت خوبی داشته است. این لوله به دلیل استفاده از عایق الاستومری نسبت به سایر لوله‌های خرطومی عایق‌داری که ساخته می‌شوند از قیمت بالاتری برخوردار هستند و از مقاومت و پایداری بهتری هم بهره می‌برند. در ساختار این لوله می‌توانید سه لایه اصلی مشاهده کنید این لایه‌ها عبارت‌اند از نوار فویل، عایق الاستومری دو لایه، روکشی از فویل آلومینیوم.

با توجه به این که این لوله از عایق الاستومری استفاده می‌کند از وزن سبکی برخوردار است و انعطاف‌پذیری بالایی هم دارد. اما با وجود تمام ویژگی‌های خوبی که در این لوله دیده می‌شود عیب آن ضعیف بودن لوله در برابر ضربه‌های احتمالی ناخواسته در هنگام نصب است. در حقیقت این لوله‌ها در برابر ضربه‌هایی که از اجسام تیز به آن‌ها وارد می‌شود، مقاوم نخواهند بود.

لوله فلکسیبل الاستومری

کاربردهای لوله فلکسیبل الاستومری

این مدل لوله فلکسی بل با توجه به مزیت‌هایی که در آن وجود دارد معمولا در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این لوله‌های منحصر به فرد برای رفع نیازهای مختلفی استفاده می‌شوند که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

✔️ استفاده از این لوله‌ها به عنودن عایق حرارتی – برودتی و گاها برای صوتی‌های بسیار قوی هم استفاده می‌شوند.
✔️ از آن جایی که انعطاف‌پذیری این لوله‌ها بسیار زیاد است می‌توان آن‌ها را در مکان‌های پیچیده و سخت نصب کرد.
✔️ در واقع به دلیل استفاده از عایق الاستومری در این لوله‌ها وزن سبکی خواهند داشت به همین دلیل در تمام مکان‌ها حمل و نقل آن بسیار راحت است.
✔️ این لوله‌ها انتقال هوای گرم پر فشار را با کاهش صدای حاصل از فن‌هایی که نصب شده‌اند را در مسیر انتقال هوا انجام می‌دهد.
✔️ این امکان وجود دارد که این لوله‌ها را در اندازه‌های شش متری فشرده‌سازی کرد و سپس آن‌ها را بر حسب نیاز باز نمود.
✔️ لوله‌های فلکسیبل الاستومری در داکت‌های انتقال هوای اسپلیت بسیار کاربردی هستند. البته در کولرهای گازی نیز به دلیل ساختار سه لایه‌ای آن‌ها وعدم تعرق در درون آن‌ها، هم بسیار کاربردی هستند.
✔️ نقاط اتصال این لوله‌ها دارای طراحی منحصر به فردی است به همین دلیل در آن‌ها کپک و یا باکتری، یا هر نوع آلودگی در محیط‌های درمانی وغیره ایجاد نمی‌شود.

گفتنی است که برای کاربردهای مختلف می‌توان از لوله فلکسیبل الاستومری استفاده کرد چرا که مزیت‌های آن بسیار زیاد است.

خرید لوله فلکسیبل الاستومری
فروشگاه صنعتی بتاترانس

فروشگاه صنعتی بتاترانس عرضه کننده انواع تجهیزات صنعتی با بالاترنی کیفیت و بهترین قیمت در لاله زار تهران 

ویژگی‌های لوله فلکسیبل الاستومری

این لوله‌ها مانند هر لوله دیگری که ساخته شده است از مزایا و معایبی برخوردار هستند:
✔️ سبک وزن هستند و از انعطاف‌پذیری بسیار بالایی هم برخوردار هستند.
✔️ در برابر عوامل بیرونی همچون رطوبت از مقاومت بالایی برخوردار هستند.
✔️ این لوله‌ها دارای سطوح داخلی بسیار صافی هستند که همین مورد منجر به کاهش حداقل افت فشار خواهد بود.
✔️ این مدل لوله‌های فلکسیبل عملکرد بسیار آرامی دارند که سر و صدای آن‌ها به نسبت بسیار کم است.
✔️ ساختار آن سه لایه است؛ که در لایه خارجی و داخلی آن‌ها از متریال فویل آلومینیوم لمینت شده استفاده شده استو لایه اصلی و میانی آن را از متریال عایق الاستومری ساخته‌اند.
✔️ فویلی که برای لایه داخلی و بیرونی آن استفاده شده است دارای ضخامتی حدود ۲۰۰ میکرون است.
✔️ مجهز به فویل لایه میانی با ضخامتی از ۳ الی ۶ میلی‌متر است.
✔️ بدون این که نشتی را در هوا ایجاد کند کاهنده گرد و غبار محیط خواهد بود.
✔️ در دامنه‌ای از -۲۰ الی +۱۲۰ درجه سانتی‌گراد دارای مقاومت دمایی است.
✔️ طول استاندارد در نظر گرفته شده برای آن‌ها ۶ متر است که معمولا آن را در حالت فشرده قرار می‌دهند.
✔️ از آن جایی که برای این لوله‌ها از عایق‌های الاستومری استفاده می‌کنند نسبت به سایر لوله‌ها از قیمت بالاتری برخوردار است.
✔️ گفتنی است که در قطرهای متعددی ساخته می‌شود.
✔️ عیب این لوله بدنه ضعیف آن در برابر ضربات احتمالی در هنگام نصب خواهد بود.

ویژگی های لوله فلکسیبل الاستومری

عایق الاستومری

از این عایق برای عایق کاری کردن سیستم‌های تهویه مطبوع یا سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی همچون مخازن، لوله‌های سرد و گرم، اتصالات، کانال‌های هوارسان و… در صنایع مختلف استفاده می‌کنند.

چرا که این عایق‌ها به محیط زیست آسیب نمی‌رسانند و کاملا بهداشتی هستند و راندمان بالایی دارند و به راحتی نصب می‌شوند. این عایق‌ها با ساختار سولولی بسته‌ای که دارند معمولا در مدل‌های مختلفی با ضخامت‌های متفاوت تولید می‌شوند. شکل آن‌ها به صورت رولی و یا لوله‌ای است.

از عایق الاستومری به منظور عایق کاری مقاطع و سطح‌هایی که کندانس بالایی دارند مورد استفاده قرار خواهند گرفت. با توجه به ویژگی‌هایی که دارد در مقابل گاز اوزون، حرارت‌های بالا، اشعه ماورا بنفش، شرایط نامناسب جوی، گازهای خورنده، مواد شیمیایی و… از مقاومت بسیار بالایی بهره می‌برد.

البته ناگفته نماند که این عایق در برابر انتشار بخار آب هم گزینه بسیار مقاومی است. اگر در هر شرایطی آتش سوزی رخ دهد شعله‌ور نمی‌شود و از آن گازهای سمی به محیط منتشر نخواهد شد در واقع به لایه اوزون هم هیچ آسیبی وارد نخواهد کرد. این عایق را به عنوان یک عایق صوتی هم استفاده می‌کنند و در برابر پارگی یا تکه تکه شدن در هنگام نصب پایدار است.

سخن پایانی

شما می‌توانید انواع لوله فلکسیبل الاستومری را با کیفیتی بالا و قیمتی مناسب از فروشگاه اینترنتی بتاترانس تهیه کنید. این فروشگاه یکی از معتبرترین فروشگاه‌های عرضه کننده این عایق است که می‌توان با اطمینان خاطر به آن مراجعه کرد و بهترین محصولات در کوتاه‌ترین زمان ممکن تهیه کرد.

انتشار در تاریخ 1401/03/16

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *